Geen optocht, juichende en spelende kinderen of een playbackshow dit jaar, maar Koningsdag ging niet volledig aan Enter voorbij. Maandagmorgen werd door de Oranjevereniging de nationale driekleur gehesen en een proclamatie voorgedragen door Erik Altena, bij het Reggedal. Uiteraard werd ook het Wilhelmus volop meegezongen en aansluitend het “Lang zal hij leven” voor de jarige Koning en een bewoner van Het Reggedal. Voor foto’s van de aubade 2020 bij het Reggedal klik op deze link.

"Ondanks de Corona beperkingen was er op Koningsdag met anderhalve meter afstand een aubade bij het Reggedal"

Henk Mennegat, voorzitter van de Oranjevereniging: “Natuurlijk wilden we deze dag niet ongemerkt voorbij laten gaan, maar we wilden ook voorkomen dat veel mensen zouden samenkomen bij Het Reggedal. Dat risico konden we niet nemen. Alle bewoners van het Reggedal, de Reggeboog en de bewoners van de Van de Bent Stichting op het Middenplein, krijgen van de Oranjevereniging een heerlijke roomsoes. Op die manier proberen we toch nog een beetje het gevoel te geven, dat het een feestdag is en kunnen we hopelijk in 2021 Koningsdag weer op de gebruikelijke en feestelijke wijze vieren”.