De Oranjevereniging Enter biedt weer een uitgebreid programma aan op Koningsdag. Om 9.45 uur wordt bij de ingang van Het Reggedal Koningsdag officieel geopend. De herauten verwelkomen iedereen en de vlag zal worden gehesen. De optocht zal vertrekken om 10.30 uur vanaf de parkeerplaats bij de Rooms Katholieke Kerk en zal de gebruikelijke route afleggen. Aansluitend aan de optocht zal om omstreeks 11.45 uur de aubade plaatsvinden op het Dorpsplein met medewerking van Muziekvereniging Enter en zullen de prijswinnaars van de optocht bekend gemaakt worden.

Na het dansen van de Pasapas op het dorpsplein zijn er allerlei activiteiten voor jong en oud op en rondom het Dorpsplein.  Op het hoofdpodium vindt een talentenshow voor de basisschool jeugd plaats. Door middel van acts zoals bijvoorbeeld playback, dans, goochelen etc. zal er worden gestreden wie het grootste talent van Enter is. Naast het hoofdpodium wordt gestreden bij het rokkenvoetbaltoernooi voor de bovenbouw van de basisscholen.

Daarnaast zijn er weer diverse (opblaasbare) attracties op en rondom het plein, dit jaar o.a. een 46,5 meter lange stormbaan. Er kan paard worden gereden onder begeleiding van ’t Leijerweerd en dansstudio Dynamiek en de dansgroep van s.v. Raduga zullen een aantal demonstraties geven. Drinken, popcorn, ijs en koek, er wordt gezorgd dat het de jeugd aan niks ontbreekt deze ochtend. Daarnaast is er een aparte “pamperzone” ingericht voor La Vida voor de allerkleinsten o.a. grote legoblokken en de mogelijkheid om je te laten schminken.

"Op Koningsdag is er voor ieder wat wils, dus kom naar het Dorpsplein met je gezin, familie en vrienden"

Voor de ouders en overige belangstellenden is er eveneens genoeg te doen. Op het Dorpsplein staat vanaf ca. 12.00 uur de Enterse horeca weer voor u klaar. U kunt heerlijk op het terras genieten van een drankje en diverse etensspecialiteiten. Nadat rond 14.00 uur de winnaar van de talentenshow bekend is gemaakt zal er worden gestart met “Koningspop”, daarnaast kan er tussen 14.00 en 14.30 uur gestart worden met de fietspuzzeltocht (inschrijven voor de Rabobank).

Tijdens Koningspop zullen de volgende bands optreden: TUSK zal spelen van 14.00 – 15.30 uur. Zij spelen voor het eerst een aantal eigen nummers! Verder spelen zij een combinatie van Funk, Klassieke en Psychedelische Rock. Daarna zal APPLE het podium betreden. Zij zullen tussen 15.45 en 17.15 uur nummers uit de jaren 70, 80 en 90 ter gehore brengen. Deze 6-koppige band zal er een feest van maken! We zullen afsluiten met de band VIRAGO. Deze band heeft en geeft een bak energie! Van 17.30 – 19.30 uur mogen we genieten van hun gevarieerde programma, bestaande uit psychedelische classics, rockhits, powerbalads en nog veel meer!

Wie rustig wil ontsnappen aan het feestgedruis kan bij ‘n Waarf een tochtje maken op de Enterse Zomp (11.30 tot 16.00 uur), Jeu de Boulen bij Jeu de Boules Vereniging ’t  Enters Butje (11.30 tot ca. 14.00 uur) of de fiets pakken en meefietsen met de jaarlijkse fietspuzzeltocht. Vertrek is van 14.00 tot 14.30 uur vanaf de pinautomaten bij de Rabobank.

Nadat rond 18.00 uur de meeste activiteiten rondom het plein zijn afgelopen, gaat het feest met muziek gewoon door en blijven de specialiteiten van de Enterse horeca nog tot ca. 20.00 uur open. “Een gevarieerd programma voor jong en oud, waar naar ons idee iedereen zich prima kan vermaken!” geeft bestuurslid Diederick ten Brinke aan.